Så sant, så sant..

När hösten tränger in där solen inte skiner, då försvinner den där känslan av “sommarsnygghet”.
Man är inte längre sådär sommarfräsh, sommarny, sommarglad. Det blir mörkt, man blir blek,
man får svårt att andas, det är kallt… Det är en period att våndas i. En period att dö lite i. Man
orkar mindre. Det är som att man lämnat sig själv på strandkanten. Som att själen försvann i
vågorna. Ett bleknat skal är kvar. Ett skal fyllt av höstlöv. Du är tunn, du är svag, du är skör.
Vad gör man? Jag gråter mycket. Men jag vill något annat. Jag tror på aktiviteter. Att göra
något man tycker om. Att sysselsätta sig. Att stålsätta sig med lycka och skratt. Att sola solarium
trots att man inte får. Vi behöver solen. Att sitta vid brasor. Trots att löshåret kan fatta eld.
Vi behöver värmen. Att äta gott. Att ta varma bad. Att kolla semesterbilder och baka julbröd.
Man behöver inte slockna för att solen gör det. Skriv listor på allt du vill göra. Och gör det.



Hittade den på dollyblonds modeblogg. Riktigt bra (:
Nu ska jag plugga vidare och dricka te !


Kommentarer

KOMENTERA !

Vem är du ?
Kom ihåg mig?

Msn, bara jag som ser

Om du har blogg, skriv den här.

Din komentar:

Trackback
RSS 2.0